Mijn PGB; Supermom

‘Hoi Linda, heb jij al gedeclareerd bij de SVB?’; ik krijg een berichtje van Maaike en word er niet heel blij van. Vanavond vol energie ingelogd bij mijn PGB; na een zoektocht denk ik de plek gevonden te hebben waar ik de rekeningen voor Rensis zou moeten kunnen uploaden. Ik klik aan ‘toevoegen declaratie’ en verwacht vervolgens de rekening, gespecificeerd naar zorguren te kunnen uploaden. Maar helaas, ik moet zelf de uren intypen, horende bij de specifieke zorg. Twaalf uren verpleegkundige zorg a 56,85 euro..ik werk het rijtje af en kom dan tot de conclusie dat ik het logeren zelf niet kwijt kan en dat er een onbekend tarief staat van 13,67 euro. Zucht…ik klik op verder, maar nee hoor ‘u moet de uren verantwoorden’. Ik annuleer de opdracht en zoek hoopvol nog even op of ik de SVB nu kan bellen. In tegenstelling tot ouders van een zorgintensief kind, die deze administratie naast hun baan in de avonduren doen omdat ze deel uit willen blijven maken van de werkende maatschappij, is de SVB om 17.00 uur gesloten. Morgen maar weer bellen, staatssecretaris van Rijn heeft in de brief naar de tweede kamer immers beloofd dat je snel telefonisch geholpen wordt (zeg ik met enig cynisme).

Ik bel nog even met Maaike, en we lachen er om. Niet tegelijk bellen morgen, want dan staan we in de wacht.

Met carnaval ga ik verkleed als Supermom, heel passend 😉

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je mag deze HTML tags en attributen gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.