Zaterdagavond zit ik op de bank en de tranen rollen over mijn wangen. Lieke is sinds woensdagavond thuis en heeft een lang Hemelvaartweekend. Dit betekent 24 uur zorg, 24 uur alertheid, 24 uur vermaak…Ik ben moe, mijn lijf doet zeer, ik zit er doorheen…Het is niet dat we geen leuke dagen hebben gehad. Een leuke middag met Ellen, Robert en Ruben. Bart heeft donderdagavond heerlijk gekookt en Guido, Steffie en Guus komen eten. We rommelen in de tuin, helpen bij Anke en Maarten met een loungebank in elkaar zetten en eten daar gezellig mee…maar wel continu zorg voor Lieke en geen vrije minuut voor ons zelf.
Vanmorgen komt Gabi een paar extra handen bieden als Bart gaat repeteren bij de Verrekesbloas. Heerlijk om even mijn gevoelens te delen. We maken een wandeling, Lieke valt tevreden in slaap en Gabi helpt Guusje met het alleen ‘opstarten’ op de ‘fiets met twee wielen’. Ik voel mijn lijf ontspannen en als we dan even niet opletten roept Guusje trots ‘ik heb het zelf gedaan!’. Na het eten komt Bart thuis en gaat Gabi weer naar haar mannen en zegt ‘maak er nog iets van vandaag’. En dat doen we..Met de rolstoel op de rolstoelfiets, Guusje op de fiets met twee wielen gaan we lekker een stuk fietsen. Een bijzondere optocht om te zien fietsen denk ik, we hebben veel aanspraak 🙂 We drinken op het terras bij ’t Zand een drankje terwijl Guusje fijn speelt en Lieke geniet in het zonnetje. We bellen Marco en Edith voor een tweede tussenstop en vermaken onszelf prima. Als de meisjes in bed liggen trakteer ik mezelf op 10 kilometer hardlopen in de avondzon. Heerlijk even alleen. Ik realiseer me hoe goed het is dat we zorg delen. Hoe fijn het is dat Renee morgen, zoals iedere maandag komt helpen. Hoe goed het is dat Lieke naar de IJsbeertjes gaat, op dinsdag een nachtje logeert bij Rensis, we met regelmaat Petra en Anne vragen om hulp. Ik besef me hoe goed het is dat we werken en ontspannen. Maar ook hoe goed en fijn het is om als compleet gezin met vrienden te zijn, hoe pittig ook. En hoe waardevol het is dat wij mogen zijn wie wij zijn! Wat hebben we twee dappere mooi meiden!