Guusje is heel ziek, de hele nacht en dag flinke diarree en overgeven. Niet fijn, maar heerlijk om vandaag voor haar intensief te zorgen. Ondanks het ziek zijn, geniet zij er ook van. Met een bleek gezichtje vraagt ze af en toe ‘en wat doen ze nu in mijn klas mam?’. Ziek zijn van Guusje zorgt voor een onbewuste spanning, sensoren die verscherpt aan staan bij Lieke, die dan ook nog eens niet goed eet vanavond…
Vandaag ook heel druk in mijn gedachten bij de andere T9M vriendinnetjes. De mama van Jasmijn belt en wil graag van mij alles horen over dr Bok. Ze worden namelijk niet heel serieus genomen in hun eigen ziekenhuis en Jasmijn is echt niet fit. Een onverwacht gesprek, wat nog lang blijft hangen. Vroeg in de avond hoor ik dat Jasmijn is opgenomen in het MMC; ik weet zeker dat ze daar goed geholpen wordt. En Liv, Lieke’s andere vriendinnetje is vandaag geopereerd aan haar hartje; gelukkig goed gegaan, maar wat een spanning voor haar gezin!
Ik merk dat ik van slag ben, gisteren ook nog gedoe met de SVB..effe een potje janken en dan weer verder!