Wij hebben vakantie! Anders gezegd we hoeven niet te gaan werken de komende weken. Ons zorgbedrijf draait overuren. Verlof nemen bij het zorgbedrijf is wat lastiger, een dag gaat, twee ook, maar een vakantie? En toch doen we het dit jaar, we gaan 9 dagen met Guusje op vakantie. Na een heftige winter, met veel emotionele momenten en een steeds meer vermoeid lichaam moeten we even vrij nemen. We hebben vervanging geregeld en Lieke krijgt alle aandacht en liefde van Anne, de IJsbeertjes en Rensis. En dat maakt me blij!…Of verdrietig?..Nee, blij! Verdrietig?….
Ik word blij van de boeken en tijdschriften die klaar liggen, even niet op de klok kijken, lekker uitslapen, een middagdutje doen, alleen mezelf eten geven, de blonde haartjes, het bruine lijfje en het ontspannen gezichtje van Guusje, ons gezelschap waar we altijd onszelf mogen zijn Ellen, Robert en Ruben…
Maar tegelijkertijd word ik ook verdrietig dat we niet compleet zijn, we Lieke 9 dagen niet zien, 9 dagen geen gebrabbel, geen grapjes, geen lijfje dat heerlijk tegen je aan ligt als ze in slaap valt, geen glinsteroogjes.
Lieve Lieke, we nemen je mee in ons hart! Papa, mama en Guusje laden de batterij op en met alle positieve energie gaan we samen weer verder. Met als belangrijkste doel deze winter een nieuw huis waar we allemaal heel blij van worden! x